Handelsmessen NRF 2022 var, som så mye annet, påvirket av COVID-19. Messen hadde 15 000 besøkende og 800 utstillere, i motsetning til det vanlige antall deltakere på rundt 40 000. Samtidig ga dette oss muligheten til å komme tettere inn på store aktører i bransjen som vi ellers ikke ville møtt under vanlige omstendigheter.
Hva er NRF?
NRF er verdens største handelsmesse som går av stabelen i New York i begynnelsen av hvert år. Her møtes aktører fra alle ledd i daglivareindustiren, fra hele verden, for å vise frem nyheter, diskutere ideer og la seg inspirere av hverandre
Les mer om NRF her.
Throw No More stand
I riktig messe-tradisjon tro stilte Throw No More med stand og engasjerte folk som kunne fortelle om appen til interesserte forbipasserende. Til vår store glede ble vi møtt med utrolig mange positive tilbakemeldinger fra de andre messedeltakerne.
Noen av de vi møtte var andre skandinaviske bedrifter som Whywaste, Strong Point og Pricer. Det var veldig motiverende å dele tanker og ideer med aktører som befinner seg i relativt samme segment som oss selv.
Vi møtte også på mer etablerte markedsaktører. Det var utrolig lærerikt å få snakke med forhandlere som har vært i bransjen en god stund, og vi fikk mange gode tips og råd på veien.
Vi fikk spredt vårt budskap og vi ble intervjuet av flere internasjonale journalister. Heller ikke her hjemme i Norge gikk vår deltakelse upåaktet hen. Les blant annet om retailmagasinets dekning av vår deltakelse.
Veien videre
Vi er utrolig takknemlige for å ha deltatt på NRF, og i kjølvannet av dette kommer mye spennende til å skje for Throw No More fremover. Vi vil ekspandere til nye markeder, inngå nye samarbeid og ikke minst få nye kunder.
Vi gleder oss!